Alla inlägg den 12 januari 2008

Av Stina Arwidsson - 12 januari 2008 17:47


Hur många vuxenpoäng alt. pensionärspoäng kammar man hem ifall man tycker att Icas päroncider är helt ok lördagsdryck?

Av Stina Arwidsson - 12 januari 2008 16:09

Kom att tänka på en sak innan idag.

Senaste gången jag besökte ett utav Karlshamns uteställe ( gissa vilket?)

så hände en väldigt kul grej på vägen hem.

En kompis till mig hade tappat bort sin bricka man får när man hänger in jackan men visste att det var nr 55 som han hade tappat bort så han skulle försöka få tillbaka jackan utan bricka.

Så han började prata med tjejen som jobbade i garderoben:

- Jag har tappat bort min bricka, men jag vet att min jacka hänger på nr 55 och jag har mina nycklar i ett snöre i den vänstra fickan och jackan är vit.

- Spelar ingen roll. Har du tappat bort brickan får du vänta tills alla har gått hem så får vi se vilken jacka som är över...

- Jo men jag vet ju att den hänger där! Kan du inte kolla ifall det är som jag säger då?

- Jo ja det hänger en vit jacka på nr 55 och nycklar finns där men jag kan inte ge dig den ändå.

- Vad ska jag göra för att få tillbaka den då? Jag vill inte vänta tills alla gått.

- Ja det som man ska göra i detta läget är att ha leg i jackfickan och gärna ett kort på sin jacka i byxfickan.

Hahaha här brast det för mig. Vem fan har ett kort på sin jacka i byxfickan?

Jag såg framför mig sånna kort som idoljuryn kollar på och något i stil med:

-Ja vad tycker vi nu om skidjacka nr 55 ska den få gå vidare?

Hahaha ett kort på sin jacka i fickan? Va!


Jag har kommit på en ny grej till min önskelista

Jag skulle gärna vilja ha en sån här:


Ovido - Quiz & Flashcards